Főoldal Kívánságlista (0) Fiókom Kosár Pénztár
BelépésRegisztráció

Üzletszabályzat (ASZF)

VÁSÁRLÓI TÁJÉKOZTATÓ - BEVEZETŐ

Kérünk mindenkit, amennyiben vásárlója kíván lenni webáruházunknak, figyelmesen olvassa el jelen tájékoztató anyagunkat, és kizárólag abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és magára kötelező érvényűnek tekinti.

Szerződő felek kijelentik, hogy a vásárlási szerződés teljesítése során egymással együttműködnek, a szükséges tájékoztatást egymásnak megadják, az esetleges vitás kérdésekben elsősorban békés úton történő megoldást részesítik előnyben.

A Vásárlói és Szolgáltatói jogok és kötelezettségek tekintetében a Kereskedő üzleti magatartásában és szabályzataiban igyekszik a polgári jog "szimmetriai elvét" érvényben tartani.

A jelen szerződésben nem szabályozott kérdésekben a 2013:V (új Ptk.) vonatkozó szabályai az irányadók.

Jelen webáruházban, a rendelések leadásával létrejövő fogyasztói szerződésben, illetve a későbbi kapcsolattartás során használt nyelv a magyar.

2001:CVIII 6.§(2) szerint Vásárló megrendelése általában akkor lép életbe, ha azt e-mail-ben vagy telefonon is visszaigazolják munkatársaink.
Amennyiben a vásárlóhoz ez 48 órán belül nem érkezik meg, akkor a vásárló ajánlattételi kötöttségei megszűnnek.
A megrendelés visszaigazolásának nyelve: magyar.

Kereskedő és a vásárló között jelen webáruházon keresztül létrejött fogyasztói szerződés (hatálya szerint: 45/2014(II.26)Korm.r. "Üzlethelyiségen kívül, illetve távollévők között kötött szerződés") nem tekinthető írásba foglalt szerződésnek, így az nem kerül iktatásra, és későbbiekben papír alapon nem előhívható, nem hozzáférhető.

45/2014(II.26)Korm.r. 15.§(1) szerint eljárva, ezúton is felhívjuk vásárlóink szíves figyelmét, hogy a webáruházban leadott megrendeléssel a vásárlónak fizetési kötelezettsége keletkezik!

Vásárló részére a megrendelt termékeket csak a jelen ÁSZF, mint vásárlási feltételek elfogadását követően, a webáruházban rögzített és a 2001:CVIII alapján visszaigazolt megrendelési eljárás keretében tudjuk biztosítani, így a 45/2014(II.26) Korm.r. 13.§ és 19.§ eseteire a fogyasztó, mint "szerződéskötést megelőző teljesítésre" nem formálhat igényt.

A webáruházban való vásárlás feltételezi a vásárló részéről az internet technikai lehetőségeinek, sajátosságainak és korlátainak ismeretét, és a technológiával együtt járó hibalehetőségek elfogadását. Javasoljuk, hogy használjon vírus- és spyware-védelmi szoftvereket friss adatbázissal, és mindenkor telepítse az operációs rendszer és a böngészője aktuális biztonsági frissítéseit.

Ajánlott HTML 5 szabványnak megfelelnek: Chrome 35, Mozilla Firefox 30, Internet Explorer 11 és ezen böngészők frissebb változatai. Más böngészőkön a webshop nem feltétlenül tud korrekt működést garantálni.

Kereskedő nem felelős semmilyen kárért, amely a weboldalra való csatlakozás miatt következett be. A vásárlót terheli a számítógépe, illetve az azon található adatok védelmének kötelezettsége.

Vásárló a webshopot kizárólag a saját kockázatára használhatja, és elfogadja, hogy a Kereskedő nem vállal felelősséget a használat során felmerülő, illetve a vásárolt termékekkel okozott vagyoni és nem vagyoni eredetű károkért. Kereskedő kizár minden felelősséget a honlap használói által tanúsított magatartásért.

Vásárló teljes mértékben és kizárólagosan felelős saját magatartásáért, a webshop használata során termékhez kapcsolódó, a webshop által tárolt hozzászólásaiban kifejtett véleményéért is.

Kereskedő nem köt fogyasztói szerződést kiskorú (14 év alatti) személlyel.

Kereskedő a megrendelést a webáruházon keresztül csak akkor fogadja el, ha a Vásárló a megrendeléshez szükséges valamennyi adatot helyesen adja meg. A Kereskedőt a Vásárló által tévesen és/vagy pontatlanul megadott rendelési adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.


ÁSZF

JOGI TÁJÉKOZTATÁS az ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEKRŐL
a 45/2014(II.26.) "a Kereskedő és a Fogyasztó között kötött szerződésekről"
szóló Kormányrendelet szerint


A)

Webáruházunk szolgáltatásait az alábbi vállalkozó mint "Kereskedő" látja el:

LANE Fabrika Kft.
--------------------------------
1125 Budapest, Rőzse utca 6-8. 1/II/8.
Adószám: 23382491-2-43
Cj.: 01-09-962996

Központi email: info@fabrikashop.hu
Központi telefonszám: +36 70 613-6508


B)

Kereskedő fő tevékenységi köre jelen webáruház kapcsán: Csomagküldő, internetes kiskereskedelem (4791'08).

Kereskedő a 45/2014(II.26) Korm.r. 20.§ tekintetében tájékoztatja a vásárlót, hogy jelen webáruházban termékeket értékesít (nem szolgáltatásokat).

A kínált termékek az alábbiak szerint kategorizálhatóak: textilek, szalagok, szabási kellékek, patentozó eszközök.

A megrendelt termék teljesítése a vásárlás alkalmával "teljes egészében" megtörténik, nincs több részletben történő részteljesítés, így az elállási jog alkalmazása esetében részösszeg-kifizetés formájában kártérítés nem alkalmazható, alkalmazható viszont az elállás időszakában a vevőnél megsérült csomagra és termékre az értékcsökkenési felelősség viselése. Ezen felelősségről ÁSZF-ünk H) pontja ad bővebb tájékoztatást.

Webáruházunk igénybevevői: a 45/2014(II.26) Kormányrendeletben, illetve a 2013.V. tv (új Ptk.) 8:1.§(1)3. szerint "fogyasztó"-nak minősülő magánszemélyek (mely értelmezésben fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy). Kereskedő jogi személyeknek jelen weboldalon nagykereskedelmi beszerzést nem tud biztosítani.

Értelmezésben továbbiakban a Fogyasztó még "Vásárló" vagy mint "Felhasználó", Kereskedő és Fogyasztó együttesen "Felek" megnevezés alatt szerepelhet.

Korm.r.4.§ 10. Távollévők között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti termék vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak.

Korm.r.4.§ 14. Üzlethelyiségen kívül kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés,
a) amelyet a szerződő felek egyidejű fizikai jelenléte mellett a vállalkozó üzlethelyiségétől eltérő helyen kötöttek meg;
b) amelyre vonatkozóan a fogyasztó tett ajánlatot a vállalkozónak az a) pontban meghatározott körülmények között;
c) amelyet a vállalkozó üzlethelyiségében vagy távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz alkalmazásával közvetlenül azt követően kötöttek meg, hogy a vállalkozó – a felek egyidejű fizikai jelenléte mellett – személyesen és egyénileg kapcsolatba lépett a fogyasztóval a vállalkozó üzlethelyiségétől eltérő helyen; vagy
d) amelyet a vállalkozó által szervezett olyan út során kötöttek meg, amelynek célja a termékek vagy szolgáltatások fogyasztó számára történő értékesítése vagy népszerűsítése;

Jelen webáruház a Korm.r.4.§ 11. szerint "távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz"-nek és "távértékesítési rendszernek" minősül.

A fogyasztói árak bruttó árak (az ÁFÁ-t tartalmazzák). A végösszeg a termékek össz árából, szállítás esetén plussz a szállítási díjból tevődik össze,  A Fogyasztó a weboldalon a "vásárlói kosár" összeállítása után, a RENDELÉS gombra kattintva fogyasztói szerződést köt a Kereskedővel. A kötelem keletkezéséről a Kereskedő emailben (Korm.r.4.§ 9.) tájékoztatja a Fogyasztót.

Korm.r.4.§ 9. tartós adathordozó: olyan eszköz, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését. Ilyen eszköz különösen a papír, az USB kulcs, a CD-ROM, a DVD, a memória kártya, a számítógép merevlemeze és az elektronikus levél;

Vásárlóink - a termékek jelen webáruházban történő megvásárlásához - számlázási adatait rögzítenünk kell.

A rendeléskezelés során történő adatkezelés szabályait a 2011. évi CXII. Infotv. alapján készült adatkezelési nyilatkozatunk tartalmazza:
<a href="https://fabrikashop.hu/adatvedelmi-nyilatkozat">#adatkezelesi-nyilatkozat</a>.


C)

Weboldal Műszaki Üzemeltetése:

2001:CVIII.Ektv.4.§ h) pontja tekintetében tájékoztatjuk vásárlóinkat, hogy adataik tárolását a Tárhely.Eu Szolgáltató Kft. (Székhely: 1144, Budapest, Ormánság u. 4, Adószám: 14571332-2-42, Cégjegyzékszám: 01-09-909968, Email cím: support@tarhely.eu) szerverterme végzi. Az adatok tehát Magyarországon belül kerülnek tárolásra.

 

D)
Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre

A kínált termékek az alábbiak szerint kategorizálhatóak: méteráruk (pamut, jersey, kord, műbőr stb. textilek), rövidáruk (szalagok, patentek, tű-cérna stb.), szabási kellékek (pl. patentozó eszközök), könyvek, magazinok valamint kézműves termékek
A termékekre vonatkozóan megjelenített árak tartalmazzák a törvényben előírt áfát, azonban nem tartalmazzák a házhoz szállítás díját. Külön csomagolási költséget nem számítunk fel!

Rendelési információk

A vásárlás regisztráció nélkül is lehetséges, de amennyiben szeretné a legközelebbi vásárlás alkalmával mindössze a kosár tartalmát összeállítani, illetve szeretne részt venni hűségprogramunkban, praktikus lehet a regisztráció elvégzése.

A megrendelések feldolgozása

A megrendelések feldolgozása munkanapokon történik 9-17 óráig. A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés leadására. Amennyiben az a munkaidő lejárta után történik, az azt követő napon kerül feldolgozásra.
Ügyfélszolgálatunk minden esetben e-mailben igazolja vissza, hogy mikor tudja teljesíteni a megrendelését. Általános teljesítési határidő a visszaigazolástól számított következő munkanap.
A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, bizonyos esetekben illusztrációként szerepelnek. Cégünk nem vállal felelősséget az esetleges technikai ismertetők a beszállító, vagy rajta kívül álló okok miatt történő előzetes bejelentés nélküli változása miatt.

Fenntartjuk a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészben. Részben történő teljesítés kizárólag a megrendelővel történő egyeztetést követően kerülhet sor! A termék vételárának előre történő kiegyenlítése esetén visszautalásra kerül az összeg küldőjének részére.

Rendelés menete

1. A megvásárolni kívánt terméket helyezze a kosárba
2. Ha nem szeretne további terméket vásárolni, ellenőrizze a megvásárolni kívánt termék darabszámát. Az „törlés” gombra kattintva törölheti a kosár tartalmát. Mennyiség megadását követően automatikusan frissül a kosár tartalma.
3. Szállítási / Számlázási illetve a belépési adatok megadása /Amennyiben már regisztrálta magát akkor be tud lépni. A megrendelés elküldéséhez nem szükséges regisztráció!/*
4. Szállítási mód kiválasztása.
5. Fizetési mód kiválasztása
6. Az adatok megadását követően a "Rendelés jóváhagyása" gombra kattintva tudja elküldeni megrendelését, előtte azonban még egyszer ellenőrizheti a megadott adatokat, illetve megjegyzést is küldhet a megrendelésével.
7. A megrendelés elküldését követően automatikus e-mail visszaigazolást kap.
*A megrendelés elküldése regisztráció nélkül is lehetséges! Amennyiben regisztrálni szeretne, a jövőben regisztrált felhasználóként be tud lépni és azonnal el tudja küldeni megrendelését a szállítási és számlázási adatok megadása nélkül! Fontos, ügyeljen az adatok pontosságára, hiszen a megadott adatok alapján kerül számlázára, illetve szállításra a termék. A regisztrációt egyszer kell végrehajtania, későbbi vásárlások alkalmával ezt a lépést már nem kell elvégeznie.

A megrendelt termék / házhoz szállítás díjának fizetésének módja

A fizetés történhet az OTP bank rendszerén keresztül történő bankkártyás fizetéssel, Masterpass digitális pénztárcával, banki átutalással, illetve utánvételes fizetéssel. Figyelem! Banki átutalás esetén fizetést csak akkor tekintjük teljesültnek, amikor a megrendelt áru ellenértéke számlánkra megérkezik (ez a gyakorlatban pár óra, de akár egy-két nap is lehetséges). Bankkártyás, Materpass vagy Paypal fizetésnél a fizetést akkor tekintjük teljesítettnek, ha az adott fizetési oldal rendszere értesít bennünket a sikeres fizetés megtörtéről (mivel ezek a biztonságos fizetési oldalak online rendszerűek, a fizetés teljesítése általában pár perc alatt megtörténik). Utánvét esetén a fizetést a csomagot átadó személynek történő készpénzes fizetés esetén tekintjük teljesültnek.
Minden, a webáruházba beérkezett megrendelés feldolgozását követően visszaigazolást küldünk a megrendelésről. A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítője és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz. A számlát a csomag tartalmazza.

Házhoz szállítás, információk

A fabrikashop.hu termékeit országosan az MPL Futárszolgálattal, nemzetközileg pedig a Magyar Postával küldjük, illetve belföldön kérhető Posta illetve MOL Pontos átvétel az ország számos pontján.
Normál belföldi szállítási idő: 2 munkanap, expressz szállítási határidő 1 munkanap. Amennyiben ettől eltérő feltétellel tudjuk csak teljesíteni egy megrendelést, arról emailben vagy telefonon minden esetben tájékoztatjuk a vásárlót. A termékek rendelkezésre állásáról, illetve azok várható szállítási határidejéről a honlapunk részletes termékinformációs ablakaiban található tájékoztatás.
Minden tőlünk telhetőt megteszünk, hogy a megrendelt termékek a lehető leghamarabb eljussanak vásárlóinkhoz.
A vevő köteles a kiszállítás időpontjában a csomag sértetlenségéről megbizonyosodni. Ezt az átvételi elismervényt aláírásával elismeri.
Az esetleges szállítási késedelemért, a LANE Fabrika Kft.-t kártérítési kötelezettség nem terheli.

Házhoz szállítás díjszabása

A szállítási költségeinket itt találja.
Utánvétel esetén kérjük kizárólag abban az esetben rendelje meg a kívánt termékeket, amennyiben a csomag átvételekor ki tudja fizetni annak díját a futárnak! Át nem vett, visszaküldött csomagok esetén a visszaszállítás díját a megrendelőre terheljük, újra küldését kizárólag a csomag ellenértékének előre történő átutalása esetén áll módunkban ismételten elindítani!

Az összes megrendelt termékre az alábbi szállítási információk vonatkoznak:

Kereskedő köteles személyes átvételre biztosítani, vagy szállítószolgálat útján a Vásárló által a megrendelőlapon kiválasztott termékeket az azon megjelölt szállítási címre eljuttatni. Amennyiben a megrendelés teljesítése bármilyen okból akadályba ütközik, úgy a Kereskedő köteles haladéktalanul e-mail vagy telefon útján felvenni a kapcsolatot a Vásárlóval a továbbiak egyeztetése érdekében.

Vásárló köteles az általa feladott megrendelőlapon megjelölt és a Kereskedő által a megadott címre kiszállíttatott termékeket átvenni, a Kereskedő által küldött visszaigazoláson feltüntetett vételárat - mely a termékek csomagolási és szállítási költségeit is tartalmazza, és magában foglalja az ÁFA-t – a szállító részére, vagy előzetesen a Kereskedő részére megfizetni.

A megrendelés beérkezését követően, munkanapokon 9-17 óra között dolgozuk fel a rendeléseket, az utána érkezőket a következő munkanapon.
A csomag feladása előtt a megrendelés feldolgozásáról E-mailben értesítjük.

A leszállított áru a vételár teljes kifizetéséig a Kereskedő tulajdonában marad.


ÁRU ÁTVÉTEL A POSTÁN VAGY MOL PONTON

A "Postán maradó" vagy "MOL pontra" szállítási mód választása esetében - akár előreutalással, akár utánvéttel:

Ha nem tud olyan címet megadni, ahol át tudná venni adott időpontban a futárszolgálat által szállított csomagot, akkor a postán maradó szállítási lehetőséget tudjuk ajánlani. Kérjük ebben az esetben adja meg a körzetéhez tartozó Posta címét. Az átvételi ponton igazolvány felmutatása után át tudja venni az előre kifizetett ékszereket és az utánvétes csomagot készpénzzel és bankkártyával is ki tudja fizetni. Az átvételi ponton maradó csomagok szállítási költsége 990 Ft, de az 50000 Ft-nál magasabb értékű ékszerek szállítási költségét itt is átvállaljuk.


ÁRU ÁTVÉTEL FUTÁRSZOLGÁLAT SEGÍTSÉGÉVEL

Cégünk a beérkezett megrendeléseket, raktárkészleten lévő termékek esetén, legkésőbb 1 munkanapon belül átadja az MPL (Magyar Posta Logisztika) futárszolgálatnak, aki általában 1-7 napon belül kikézbesíti vásárlóinknak.


- Áru kifizetése:

Futárszolgálat esetében is lehetőség van előreutalással vagy a futárnak készpénzben fizetni, amelyet a webshopban a fizetési módoknál már jelezni kell, hogy a futár is fel tudjon készülni (hogy utánvétes vagy nem-utánvétes a küldemény).

Kérjük, hogy csak abban az esetben rendelje meg a kívánt termékeket készpénzes (utánvétes) fizetésre, amennyiben a csomag átvételekor ki tudja fizetni annak díját a szállítónak.

Szállítási díj: 650,- Ft-tól, mely a csomag súlyának, valamint a szállítás időtartamának függvényében változó mértékű. Aktuális szállítási díjainkat lásd részletesen itt.
15.000,- Ft csomagérték felett a szállítás díját a Kereskedő átvállalja, belföldre.

Külföldi szállítás esetén a szállítási díj előre becsülhető a Magyar Posta weboldalán található tájékoztatók alapján.


- Futárszolgálati partner elérhetőségei:

MPL Magyar Posta Logisztika Kft.
1138 Budapest, Dunavirág utca 2-6.
ugyfelszolgalat@posta.hu

Telefon: 06/80 299 929-es zöld szám
Budapesten és környékén: (06-1) 333-7777-es és a (06-1) 222-7777 telefonszámon.
Vidéki szállításnál a (06-1) 333-7777-es telefonszámon, on-line vagy a helyi postákon érhető el.


- Kiszállítás és kézbesítés:

A kézbesítés munkaidőben, általában reggel 9 és du. 4 óra között történik.

Figyelem! A szállítást olyan helyre kérje, ahol mindig tartózkodik valaki, aki tud a csomag érkezéséről.

Amennyiben valamely oknál fogva a kézbesítő az áru átadását nem tudja teljesíteni, minden eseten értesítést hagy a csomagról. Ha a futár nem talál senkit a megadott címen, következő napon megkísérli újra a kézbesítést. Kétszeri sikertelen kézbesítést követően a szállítmány vissza kerül a raktárunkba.

A vásárló hibájából történt sikertelen kézbesítés megismétlése természetszerűleg díjköteles.


FONTOS!

Felhívjuk szíves figyelmét, hogy a csomag tartalmára vonatkozó reklamációt kizárólag abban az esetben tudjuk elfogadni, ha a hiány vagy sérülés ténye a fuvarlevélen rögzítésre kerül. Az ebből fakadó kellemetlenség elkerülése végett kérjük, hogy a csomag tartalmát, a termékeket aszerint hogy valóban a megrendelt termékek-e és hogy azok nem sérültek-e, még a szállító jelenlétében szíveskedjenek ellenőrizni! Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt nem tudunk elfogadni!


E)
 
Jelen weboldalon az 1997:CLV.Fogyvtv.14.§(4) és (5) illetve a 4/2009.(I.30.) NFGM-SZMM együttes rendelet szerint az árak feltüntetése HUF pénznemben történik, a webshop vastag betűvel jelzi az árakat. A termékek mindig a megrendelés pillanatában feltüntetett fogyasztói áron kerülnek értékesítésre.

A vételár a termék adatlapon, a kiválasztott termék megadott jellemzővel meghatározott feltüntetett ár, vagyis az adott árucikk bruttó (Áfa-t is tartalmazó) vételára, amely a szállítási díjat nem tartalmazza.

Kereskedő fenntartja a jogot termékei árainak eseti változtatásaira, amely nem visszaható hatályú. Szintúgy, a termékek vételárai biztosan nem változnak az adott fogyasztó számára, a megrendelés leadása és az árucikkek kézhezvétele közötti időszakban.


F)

A vásárlást követő telefonos kapcsolattartásra és a fizetési eszköz használati díjára vonatkozó szabályok:

Korm.r. 6.§ Ha a vállalkozó a szerződéskötést követő kapcsolattartáshoz telefonos ügyintézést biztosít, a vállalkozó biztosítja, hogy a vele kapcsolatba lépő fogyasztót a hívásért emelt díj nem terheli.

Kereskedő ügyfélszolgálati telefonszámai normál (nem-emelt) hívásdíjú telefonszámunk: +36 70 613-6508.

Korm.r. 7.§(1) A vállalkozó az adott fizetési mód igénybevételéért a fizetési móddal összefüggésben felmerült általa viselt költséget meghaladó díjat nem számíthat fel.


G)

Jelen tájékoztatásra és a weboldalon található termékleírásokra a Korm.r.11.§-a érvényes.


WEBÁRUHÁZ ÉS REGISZTRÁCIÓ

Webáruházunkban a vásárlást megelőző regisztráció nem kötelező, de hasznos abban, hogy ne kelljen minden egyes vásárlás során Önnek a szállítási és számlázási adatait újra begépelnie.

A regisztráció során az adatlapot értelemszerűen ki kell tölteni. Lehetőség van eltérő szállítási- és számlázási cím(ek) megadására is, ügyelve arra, hogy a szállítási címen legyen valaki, aki majd átveszi a küldeményt. A vásárlásnál kiválaszthatja ezeket a címeket.

A Kereskedőt a Felhasználó által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szolgáltatási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli. Kereskedőt a regisztrált adatok Ügyfél által történő megváltoztatásából eredő kárért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.

A Kereskedőt nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha a Felhasználó a regisztrációját vagy a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely, nem a Kereskedőnek felróható okból hozzáférhetővé válik. A regisztrált adatok újraküldésére a Kereskedő tud lehetőséget biztosítani.


A WEBÁRUHÁZ HASZNÁLATA

A webáruház használata során a felület megjelenése, a fogyasztói szerződéskötés és regisztráció nyelve: magyar.


MEGRENDELÉS

A megrendelés összeállítása

Az egyes árucikkek kategóriákba sorolva találhatóak.

A megvásárolható termékek ALATT található a "KOSÁRBA" gomb. Erre kattintva még nem vásárolja meg a terméket, csak kiejlöli, utána a termék adatlapja megnyílik, itt vágási módot kell választani. Utána a termék melletti KOSÁR gombbal beteheti a kosárba. Minden termék, amit betett a kosárba, addig marad ott, amíg ki nem törli belőle, vagy meg nem rendeli. Kosara tartalmát bármikor ellenőrizheti, módosíthatja, törölheti.

Mindig a jobb felső részben láthatja a kosár tartalmát. Itt fontos, hogy a megrendelés elküldése előtt ellenőrizze, hogy a kosárba rakott termékek valóban pontosan azok a termékek-e, amelyeket Ön meg szeretne vásárolni. A kosár összeállítását követően, a "PÉNZTÁR" gombra kattintva lehet majd kiválasztani a szállítási és fizetési módot.


A megrendelés elküldése

A "PÉNZTÁR" funkció összesítő részénél lehet a számlázási és szállítási címet és módot rögzíteni.

Összesítőben, a Webáruház felsorolja a rendelt árucikkeket és a fizetendő összeget. A fizetendő összeg minden költséget tartalmaz.

2001:CVIII 5.§ (c) szerint tájékoztatjuk, hogy ebben a vásárlási lépésben, a megrendelés véglegesítése előtt van lehetősége minden addig bevitt adat újraellenőrzésére, adatbeviteli hibák feltárására, javítására.

Ha befejezte a vásárlást, az adatokat, a kosár tartalmát, a "Rendelés véglegesítése" szakasz előtt lehet megjegyzést is adni a rendeléshez.

Jelölje be a "Vásárlási feltételek elfogadása" négyzetet (itt a linkre kattintva jelen ÁSZF újra betöltődik és olvashatja), kattintson a Tovább gombra, és válassza ki a fizetési módot.

Vásárló ezután a "Rendelés véglegesítése" szakaszban tudja fogyasztói szerződéskötési szándékát véglegesíteni.

45/2014(II.26)Korm.r. 15.§(1) szerint ezúton is felhívjuk vásárlóink szíves figyelmét, hogy itt már a MEGRENDELÉS VÉGLEGESÍTÉSÉVEL a vásárlónak fizetési kötelezettsége keletkezik!

A rendeléséről minden esetben visszaigazolást kap e-mailben.


MEGRENDELÉSEK VISSZAIGAZOLÁSA

Miután a Vásárló elküldte a megrendelést, 48 órán belül automatikus e-mailben visszaigazolja a Webáruház a Felhasználónak, hogy a Kereskedő megkapta a Felhasználó megrendelését. Az automatikus e-mail a megrendelésének részleteit és a fizetendő összeget is tartalmazza. A fizetendő összegen kívül mást nem kell fizetni. Ez az első e-mail nem jelenti megrendelésének elfogadását és kiszolgálását, hanem csupán arról tájékoztat, hogy a megrendelés beérkezett a Kereskedőhöz.

Amennyiben a beérkezett üzenetek mappában nem találja a visszaigazolást ellenőrizze a SPAM - levélszemét - mappákat is. Hibásan megadott telefonszám esetén nem tudjuk felvenni a kapcsolatot. Pontatlanul vagy hiányosan megadott kapcsolatfelvételi adatokból adódóan a megrendelés teljesítése ellehetetlenülhet.

2001:CVIII Ektv. 6.§(2) szerint a Kereskedő a tényleges vásárlást külön elfogadó e-mail útján jelzi vissza. A vásárlói szerződés a vásárlói ajánlat (megrendelés) Kereskedő általi elfogadásáról szóló külön e-mail megérkezésekor jön létre, és nem a megrendelés automatikus visszaigazolásáról szóló (első) e-mail 48 órán belüli megérkezésével. A Felhasználó mentesül az ajánlati kötöttség alól, ha késedelem nélkül (48 órán belül) nem kapja meg a Kereskedőtől az elküldött rendelésére vonatkozó visszaigazoló e-mailt.

Ha az e-mail-ek azért nem érkeznek meg, mert a Felhasználó e-mail fiókjának tárhelye betelt, vagy rossz e-mail címet adott meg, és így a Kereskedő a visszaigazolást nem képes végrehajtani, emiatt kizárja a felelősségét ez ügyben. Ha a visszaigazoló e-mailben szereplő adatok tekintetében a Vásárló hibát vesz észre, azt 1 napon belül jeleznie kell a Kereskedő felé az Ügyfélszolgálati elérhetőségek egyikén, a nem kívánt rendelések teljesítésének elkerülése érdekében.


MEGRENDELÉSEK FELDOLGOZÁSA

Vásárló a teljesítés igényét a weboldalon a RENDELÉS VÉGLEGESÍTÉS gombra kattintás pillanatában jelzi, tehát "azonnali" teljesítést kér (ettől az időponttól indul az elállás joga).

A megrendelések feldolgozását, és - ha a vásárló arra igényt tart, azzal kapcsolatos ügyfélszolgálatot - munkanapokon látjuk el.

Eseti indoklással, de fenntartjuk a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben vagy teljes egészben - ha a raktárban a termék nem áll rendelkezésre, vagy a gyártó leállította a gyártását, importőr a beszállítását. Részben történő teljesítés kizárólag a megrendelővel történő írásbeli (email) egyeztetést követően kerülhet sor.

Amennyiben megrendeléséből valamely termék csak átmenetileg nem elérhető, arról tájékoztatjuk, és ha továbbra is fenntartja megrendelését az adott termékre, azt utólag egyeztetjük. Vásárlónak csak az utólagosan megküldött termék árát kell kifizetni.


VÉTELÁR

Termékeink vételára mindig a kiválasztott termék alatt feltüntetett bruttó összeg, az általános forgalmi adót már tartalmazza.

A Weboldalról megrendelhető termékek árai változtatásának jogát a Kereskedő fenntartja azzal, hogy a módosítás a Weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. A módosítás a már megrendelt termékek vételárát kedvezőtlenül nem befolyásolja.

Amennyiben a Kereskedő minden gondossága ellenére hibás ár kerül a Weboldal felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő "0" Ft-os vagy "1" Ft-os árra, akkor a Kereskedő nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében a Felhasználó esetleg elállhat vásárlási szándékától.


TERMÉKLEÍRÁSOK

A termékeknél megjelenített képek nagy része nem illusztráció, hanem azok a termékek valódi képei. Ritka esetben olyan kép is megtalálható lehet az adott termékhez, ami illusztráció.

A vásárolandó áruk lényeges tulajdonságait, jellemzőit, az áruk használatára vonatkozó utasításokat a konkrét árucikk információs oldaláról lehet megismerni. A Kereskedő szerződésszerű teljesítésének minősül, ha a termék a weboldalon nyújtott tájékoztatásnál kedvezőbb, előnyösebb tulajdonságokkal rendelkezik. Ha a vásárlás előtt az áruval kapcsolatban kérdése merülne fel, ügyfélszolgálatunk készséggel áll rendelkezésére.

Amennyiben a Weboldalon található bármely áru minőségével, alapvető tulajdonságával, használatával, használhatóságával kapcsolatban a weboldalon közölteknél több információra van szüksége, kérjük, forduljon ügyfélszolgálatunkhoz.

Cégünk nem vállal felelősséget az esetleges technikai ismertetőknek a beszállító, vagy rajta kívül álló okok miatt történő előzetes bejelentés nélküli változása miatt.


JÁRULÉKOS KÖLTSÉGEK

Tájékoztatjuk a kedves vásárlót, hogy a szállítás költségén felül a csomagolásra (mint tevékenységre) díjat nem számítunk fel.


GARANCIA, SZAVATOSSÁG, JÓTÁLLÁS

Minden termékünkre garanciát vállalunk! Ha a termék nem rendeltetésszerűen működik, cserét biztosíthatunk.

A termékek nem célszerű használatából eredő hibák javítására vagy cserére nem vagyunk kötelezhetőek!
A termékek nem cél szerinti használatából eredő balesetekért önállóan a termék használója polgári jogi és büntetőjogi vonatkozásban is felelős.

A tévesztett, illetve hibás termékeket vevőszolgálatunkon jelezheti.

Egyes termékek esetén a nyilvánvalóan nem túlzó mértékű, gyártástechnológiából adódó (legfeljebb 1% - 2% közötti) méretbeli-tűréshatárbeli eltérések nem jelentik a termék hibás teljesítését.

Az átvételkor közölt, és nyilvánvalóan lényegi, jogos panasz esetén Kereskedő a megrendelt terméket 30 napon belül visszavásárolja.

A kellékszavatosság, termékszavatosság és a jótállás részletes elveit jelen tájékoztató 1.sz. melléklete tartalmazza (görgessen a tájékoztató anyagunk Z. pontja utáni szakaszhoz).


RENDELÉSEK LEZÁRÁSA:

2001:CVIII 6.§(1) szerint tájékoztatjuk, hogy a rendelés feladása után de még kiszállítás előtt, felvilágosítás, speciális kérés, megrendelés-módosítás vagy valamilyen felmerült probléma bejelentése kapcsán kérjük, jelezze azt az info@fabrikashop.hu email címen vagy a +36 70 613-6508 telefonszámon.

2001:CVIII 6.§(2) szerint tájékoztatjuk, hogy megrendelését 48 órán belül, a megadott e-mail címre küldött elektronikus levélben visszaigazoljuk. Kérjük a visszaigazolást minden esetben várja meg! Kollégáink ellenőrzik a megrendelését és visszaigazolásban tájékoztatjuk a termékek állapotáról, a kiszállítás időpontjáról és az esetlegesen felmerülő szállítási költségekről. Amennyiben a visszaigazolás az adott határidőn belül nem érkezik meg Önhöz, nem köteles a terméket megvásárolni vagy a szolgáltatást igénybe venni.

Kellemes vásárlást kívánunk!


H)


RENDELÉSEK LEMONDÁSA

Rendelésének lemondására Emailben és telefonon is van lehetőség.

Ügyfélszolgálat munkanapokon 08:00 - 16:00

Telefon: +36 70 613-6508

Az "elállás" nem a rendelés lemondása. Rendelés lemondására (emailben és telefonban) addig van lehetőség, míg a Kereskedő a termék kiszállítását (teljesítést) meg nem kezdte.

A teljesítés megkezdését (a termék igénybe vételét) követő vásárlói-szerződés felmondási igényt hívja a jog "elállás"-nak.


ELÁLLÁS:

Korm.r. 20.§ (2)b) szerint a Fogyasztó a megrendelés beküldése pillanatától kezdődően (tehát akár a termék átvétele előtt), legfeljebb 14 naptári napon belül, Korm.r. 4.§.9. szerint az info@fabrikashop.hu címre küldött email nyilatkozattal állhat el.

Elállási nyilatkozatminta:

---------------------------------------------------------------
Címzett:
Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk
elállási jogomat/jogunkat az alábbi szolgáltatás
nyújtására irányuló szerződés tekintetében:
........................................................
Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja:
A fogyasztó(k) neve:
A fogyasztó(k) címe:
Kelt:
---------------------------------------------------------------


ELÁLLÁSI JOG A GYAKORLATBAN:

Elállásra vonatkozó igényét e-mailben vagy személyesen irodánkban (illetve postai úton oda küldött nyilatkozatal) jelentheti be.

FIGYELEM!

Korm.r. 29. § (1) A fogyasztó nem gyakorolhatja a 20. § szerinti jogát

a) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozó a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;

b) olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozó által nem befolyásolható, a 20. § (2) bekezdésében meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;

c) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak.

A kormányrendelet ezen esetekben nem kötelezi a Kereskedőt sem a termékek visszaszállítására, sem a díjak visszafizetésére.

Egyes termékekkel kapcsolatban az elállási jog alkalmazásáról, a vásárló különös kérése esetén, Kereskedő ügyfélszolgálati elérhetőségein természetesen szívesen válaszol és ad tájékoztatást.


VISSZAVÉTEL ÉS CSERE

a)

A termékeket csak eredeti állapotában, hiánytalan mennyiségi, minőségi állapotában vesszük vissza vagy cseréljük (ez két külön dolog) a megrendelés kiérkezését követő 3 napban. Nem szükséges a terméket az eredeti, bontatlan csomagolásában visszaküldeni. A kellék-szavatossági javítás (vagy szavatossági csere) a szavatossági időszakra (nem 3 napra) vonatkozik, a jótállás időszaka pedig szintúgy külön elv és újraindul az esetleges javítás utáni átadás időpontjától.

45/2014(II.26)Korm.r. 25.§ szerint az elállási jog gyakorlásával visszaküldött olyan termék esetén, amelyet a vásárló "a termék jellégenek, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó" mértékben használt, és ezen használat során a fogyasztó a termék minősége vagy működési paraméterei vagy külleme feltűnően látható, mérhető és bizonyítható mértékben sérült, úgy a fogyasztó azért értékcsökkenéssel felel (tehát nem követelheti vissza a termék újszerű állapotban érvényes fogyasztói árát, csak a sérülés arányában kalkulált rész-összeget, ami teljes értékvesztés is lehet).

Ezen elv mentén, érdemben nem érvényesíthető elállási jog és cseregarancia az átvétel után (egyértelműen már a Vásárlónál) megsérült, jelentős külsérelmi nyomokkal rendelkező, és így visszavehetetlen és újszerűen eladhatatlan, vagy már nyilvánvalóan használhatatlan termékekre.

Szintúgy nem érvényesíthető elállási jog és cseregarancia az olyan termékekre, amelyet a vásárló a használatba vételt követően egyedi jellemzővel látott el - felirat, kép, címke, egyedi megjelölés, fizikai rögzítés nem oldható kötéssel vagy a termék megrongálásával, így pl. fúrás és csavarozás - amit egyszerű tisztítási eljárással eltávolítani nem lehet, továbbá ha olyan kémiai technológiát alkalmazott (ragasztás, vegytinta, festés), ami végleges elváltozást hagy és így részben vagy egészében nem eltávolítható, mert mindezek meghiúsítják a termék újszerű állapotban való, újbóli kereskedelmi forgalomba hozatalának lehetőségét.

b)

Már kiszállított, de hibás teljesítésű (hibás összeállítású, vagy a szállítás során elromlott) tételek esetén, szavatossági/jótállási igények teljesítésével kapcsolatban Kereskedő a visszaszállítását belföldön vállalja (Korm.r.24.§).

Amennyiben a termékről felbontás után a szállító jelenlétében derül ki, hogy bizonyítottan sérült, és a sérülés az áru átvételét megelőzően keletkezett, a termékre 14 napos cserelehetőséget biztosítunk. Ebben az esetben a sérülést a szállító által felvett jegyzőkönyvvel igazolhatja.

Abban az esetben, ha a visszaküldött terméke(ke)t a Vásárló láthatólag kibontotta csomagolásából, és nem sikerült tisztázni a reklamáció okát, Kereskedő nem vállalja a termék visszavásárlását, ezért azt visszajuttatja a vásárlónak, a Vásárló költségére.


DÍJAK VISSZATÉRÍTÉSÉNEK MÓDJA:

A csomag cégünkhöz történő beérkezését követően, videó kamerával rögzítésre kerül a csomag kibontása, illetve a visszaküldött termék megvizsgálása. Erre az esetleges későbbiekben történő félreértések elkerülése végett van szükség (például, hogy a visszaküldött termék valóban sérült, vagy hiányos volt-e).

Az áru ellenértékét a termék visszajuttatását követő legkésőbb 14. naptári napra visszautaljuk, a Vásárló által megadott bankszámlaszámra.


I)

a.)

2013. évi V. tv. (Ptk.) 6:159.§ - 6:174.§ szerinti kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényre, jótállásra anyagi követelést csak a megérkezett tételek átvétele után, a) közös megegyezés útján, b) békéltető eljárással vagy c) polgári jogi eljárásban lehet érvényesíteni.

2010. évi CLXXXIV tv. 1.sz. melléklete alapján illetékes polgári bíróság: a FŐVÁROSI TÖRVÉNYSZÉK Budai Központi Kerületi Bírósága.

Az illetékes Iparkamara mellett működő Békéltető Testület:

BUDAPESTI BÉKÉLTETŐ TESTÜLET
    Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
    Telefonszáma: (1) 488-2131
    Fax száma: (1) 488-2186
    Név: Dr. Baranovszky György
    E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu
    
Jótállási igény benyújtásának feltétele: ha a vásárlóhoz kiérkezett tételek (termékek) nem használhatóak , és e tekintetben egyértelműen megállapíthatóan a Szállítót vagy a Kereskedőt (LANE Fabrika Kft.-t vagy a futárt) terheli felelősség.

Kellék-/termék-szavatossági és jótállási igény egyszerre nem érvényesíthető.


b.)

Szavatossági vagy jótállási igény benyújtása 19/2014(IV.29) NGM.r. szerint nem fogyasztóvédelmi panasznak minősül. Rendelet szerint szavatossági igényéhez a létrejött fogyasztói szerződést a fogyasztónak kell bizonyítania, az eredeti ÁFÁs számla bemutatásával. A szavatossági igényről jegyzőkönyvet kell felvenni. A szavatossági eljárást e rendelet 4.§-a részletesen leírja.

Jótállási vagy szavatossági igény bejelentésének módja:

1. Személyes bejelentés

A vásárló bejelentheti személyesen jótállási vagy szavatossági igényét a Szolgáltatónál (LANE Fabrika Kft. 1125 Budapest, Rőzse utca 6-8. 1/II/8.).
Szolgáltató munkatársa a kifogásról jegyzőkönyvet vesz fel, amelyben rögzíti:

- a vásárló nevét, címét,
- a termék megnevezését, vételárát,
- a vásárlás időpontját,
- a hiba bejelentésének időpontját, - a hiba leírását,
- a vásárló által érvényesíteni kívánt igényt,
- a kifogás rendezésének módját.

Ha a kifogás rendezésének módja a vásárló igényétől eltér, ennek indokolását a jegyzőkönyvben rögzíti.

A jegyzőkönyv másolatát a vásárlónak átadja.


2. Írásban történő bejelentés

A vásárló bejelentheti jótállási vagy szavatossági igényét a Szolgáltatónak (LANE Fabrika Kft., 1125 Budapest, Rőzse utca 6-8. 1/II/8.) küldött levélben, vagy elektronikus levélben az info@fabrikashop.hu címen.

Ekkor a levélnek tartalmaznia kell:

 - a vásárló nevét, címét,
- a vásárlás időpontját,
- a termék megnevezését, vételárát,
- a hiba leírását,
- a hiba bejelentésének időpontját,
- a vásárló által érvényesíteni kívánt igényt.


J)

Kiemelt jogszabályok hatályos szövege elérhető:

2001:CVIII Ektv. http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=57566
2011:CXII Infotv. http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=139257
2013:V Ptk. http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=159096
45/2014(II.26) Korm.r. http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=167547
19/2014(IV.29) NGM.r. http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=168978

Kapcsolódó jogszabályok:

* A fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény
* 151/2003.(IX.22.) Korm.r. az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról
* A kereskedelemről szóló 2005. évi CLXIV. törvény
* A fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló 2008. évi XLVII. törvény
* A gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló 2008. évi XLVIII. törvény
* A kereskedelmi tevékenységek végzésének feltételeiről szóló 210/2009.(IX.29.) Kormányrendelet
* A termékek eladási ára és egységára, továbbá a szolgáltatások díja feltüntetésének részletes szabályairól szóló 4/2009. (I.30.) NFGM-SZMM együttes rendelet

Ezen jogszabályok hatályos és teljes változatát Ön a www.njt.hu weboldalon, a Nemzeti Jogtárban megtekintheti.


Z)
Záradék

Kereskedő bármikor jogosult jelen vásárlási tájékoztató kondícióit egyoldalúan módosítani, a tisztesség, üzleti etikai és jogszerűség megtartása mellett. Az esetleges módosítás a weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba.

Jelen tájékoztatóban nem szabályozott esetekben a J) pontban jelzett jogszabályok kerülnek alkalmazásra, illetve Kereskedő email és telefonos ügyfélszolgálata tud szóbeli, vagy írásbeli, további, részletes tájékoztatást adni.

 

VÁSÁRLÓI TÁJÉKOZTATÓ 1.sz. melléklete


A 45/2014(II.26)Korm.r. kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról szóló általános tájékoztatója

1. Kellékszavatosság

- Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Ön a szolgáltatás hibás teljesítése esetén a vállalkozóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a 2013. évi V. tv (Polgári Törvénykönyv) 6:159.§ - 6:167.§ szabályai szerint.

- Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?
Ön – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozó költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozó adott okot.
- Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?
Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

- Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Ön a vállalkozóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
- Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a LANE Fabrika Kft., mint "vállalkozó" nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

2. Termékszavatosság (Ptk. 6:168.§ - 6:170.§)

- Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
- Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
- Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
- Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
- Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

- A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

3. Jótállás (Ptk. 6:171.§ - 6:174.§)

A tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállással kapcsolatban "az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról" szóló 151/2003.(IX.22.) Korm.r. tartalmaz előírásokat. A rendelet (tárgyi) hatálya csakis a Magyarország területén kötött fogyasztói szerződés keretében értékesített és a rendelet mellékletében felsorolt, új (nem használt) termékekre vonatkozik, 10.000 Ft értékhatár felett.

Jelen weboldalunkon vásárolható termékek alapvetően nem tartoznak ezen Kormányrendelet tárgyi hatálya alá.

Kereskedő az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003.(IX.22.) Kormányrendelet hatálya alá nem tartozó egyes termékek tekintetében a gyártóra hárítja a jótállást.

Egy év a jótállás időtartama. A fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadását követően kezdődik a jótállási határidő, vagy ha az üzembe helyezést a forgalmazó (annak megbízottja) végzi, az üzembe helyezés napjával veszi kezdetét.

Abban az esetben mentesül a cég, ha bizonyítani tudja, hogy a hiba a teljesítés után keletkezett.

Fontos, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, ill. termékszavatossági és jótállási igényt, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet.


Tájékoztató utoljára frissítve, és hatályos: 2015.10.19-től.

 

Akciós termékek
AKCIÓ
asha in citron - designer pamut méteráru
320 Ft 260 Ft
AKCIÓ
bendzsó - designer pamut méteráru
360 Ft 290 Ft
AKCIÓ
bevel- designer pamut méteráru
360 Ft 280 Ft
AKCIÓ
chino calypso - kültéri
420 Ft 360 Ft / 10 cm
AKCIÓ
embrace cool gray
400 Ft 340 Ft / 10 cm
AKCIÓ
gemstone mercury macoon
400 Ft 340 Ft / 10 cm
AKCIÓ
henna paisley - rózsaszín - designer pamut méteráru
320 Ft 260 Ft
AKCIÓ
kid's drawing in black - mintás elasztikus méteráru
320 Ft 260 Ft / 10 cm
AKCIÓ
lovely ladybugs - colorful flowers and ladybugs black - designer pamut méteráru
360 Ft 320 Ft
AKCIÓ
maxfield - designer pamut méteráru
320 Ft 200 Ft
Kiemelt termékek